Zakelijk

Narrowcasting voor in je bedrijf? Dit zijn de mogelijkheden

Je vraagt je misschien af hoe je narrowcasting kunt toepassen en of het überhaupt geschikt is voor je bedrijf. Narrowcasting kan in de meeste bedrijven toegepast worden. Met een narrowcasting systeem kun je zelf samengestelde inhoud verspreiden over een groep van digitale schermen die aangesloten zijn bij hetzelfde netwerk. Zo worden deze schermen bijvoorbeeld in een bakkerij geplaatst om aanbiedingen en reclame van lokale bedrijven aan klanten te laten zien. Ook worden ze vaak in ruimtes gebruikt die niet commercieel van aard zijn. Denk hierbij aan gemeentehuizen of andere overheidsgebouwen.

Gerichte inhoud in verschillende content formaten

Een van de redenen dat narrowcasting zo populair is, is dat je de inhoud zeer gericht kunt verspreiden. Het publiek wordt namelijk duidelijk bepaalt door plaats, activiteit en de tijd. Op deze manier is het mogelijk om de juiste effectief aan te spreken met inhoud die op maat is gemaakt. Deze inhoud kan bestaan uit video’s, tekst of andere formaten. Zo kun je promotionele content verspreiden maar ook nieuwsberichten, weerberichten of koersen van de beurs. In principe is alles mogelijk en dat maakt narrowcasting voor veel bedrijven een mooie oplossing.