Folined

Blog van Folined

Up-to-date kredietinformatie voorkomt wanbetalingen

Incassering

Het is altijd vervelend als klanten hun rekening niet op tijd voldoen en je gedwongen bent om over te gaan tot incassering. Dat geeft stress en is slecht voor de relatie met de klanten. Een flink deel van de wanbetalingen kan worden voorkomen wanneer bedrijven zelf alert zijn en hun kredietinformatie volledig bijgewerkt houden. Op die manier is het gemakkelijk om financiële risico’s vroegtijdig te signaleren en is er nog voldoende tijd om passende maatregelen te nemen. Kredietinformatie verschaft informatie rondom het betaalgedrag van je relaties.

Hoe is incassering te voorkomen?

Je kunt het gebruik maken van kredietinformatie het best scharen onder strategisch management. Het is in de waan van de dag altijd leuk om op zoek te gaan naar nieuwe partners of nieuwe klanten. Toch is het erg waardevol om de reputatie van die potentieel nieuwe relaties te onderzoeken voordat je een contract tekent. Om het vervelende traject van incassering niet in te hoeven gaan kan het zelfs een optie zijn om uitsluitend klanten met een goede kredietwaardigheid aan te nemen. Je kunt immers beter drie goed betalende klanten hebben dan tien, waarvan je bij de helft telkens achter je geld aan moet.

Incassering

Waar is kredietinformatie te vinden?

Basisinformatie over het betaalgedrag van bedrijven is bij CBMK op de site te vinden. Je kunt ook meer uitgebreide informatie opvragen. Dat is snel leverbaar, namelijk gegarandeerd binnen een dag. Alle relevante informatie is voorhanden, van branchevergelijkingen, risicoprofielen, betalingsindicaties tot kredietlimieten. Via CBMK zijn de gegevens van 125 miljoen bedrijven van over de hele wereld beschikbaar. Daar zitten gegarandeerd de indicatoren van jouw opdrachtgevers en klanten bij. Door deze op te vragen kun je met meer vertrouwen ondernemen en op grond van betrouwbare informatie beslissingen nemen.